55 samorządów otrzymało dotację na usuwanie azbestu

Ponad 3,34 tys. ton azbestu zniknie w 2018 roku z terenu Warmii i Mazur. Zadania związane z usuwaniem tego groźnego minerału zostaną dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.

700 tysięcy złotych – taką kwotę przeznaczył w tym roku Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na działania związanie z bezpiecznym usuwaniem i utylizacją wyrobów zawierających azbest. O dotacje mogły ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego, które przeprowadziły inwentaryzację wyrobów zawierających ten groźny minerał na swoim terenie oraz posiadające opracowany i przyjęty uchwałą rady odpowiedni program usuwania azbestu. W 2018 roku dofinansowanie na działania związane z usuwaniem azbestu otrzymało 55 gmin z Warmii i Mazur. Większość samorządów sama występowała do funduszu o dofinansowanie, a w imieniu innych występowały związki gmin. W 2018 roku z terenu Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” z siedzibą w Ełku zostanie usunięte ponad 541 ton azbestu. Koszt zadania wyceniono na ponad 297 tys. zł, z czego 150 tys. zł to dotacja z WFOŚiGW w Olsztynie. Z kolei z terenu Mazurskiego Związku Międzygminnego – Gospodarka Odpadami z siedzibą w Giżycku usuniętych zostanie ponad 526 ton wyrobów zawierających ten groźny minerał. W tym przypadku wartość zadania oszacowano na ponad 361 tys. zł z czego 145 tys. zł stanowić będzie dofinansowanie z olsztyńskiego funduszu. Wśród gmin z Warmii i Mazur najwięcej azbestu zostanie usunięte z gminy Kisielice – ponad 206, 5 tony.

Gminy, które w 2018 roku otrzymały dofinansowanie z WFOŚiGW w Olsztynie na usuwanie i utylizację azbestu:

Mazurski Związek Międzygminny – Gospodarka Odpadami z siedzibą w Giżycku: Gmina Orzysz, Gmina Pozezdrze, Gmina Srokowo, Gmina Wydminy, Gmina Budry, Gmina Kruklanki, Gmina Miłki, Gmina Węgorzewo, Gmina Banie Mazurskie, Miasto Giżycko – w sumie ponad 526 Mg;

Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” z siedzibą w Ełku: Gmina Miasto Ełk, Gmina Ełk, Gmina Kalinowo, Gmina Prostki, Gmina Stare Juchy, Gmina Świętajno, Gmina Dubeninki, Miasto/Gmina Gołdap, Miasto/Gmina Biała Piska – w sumie ponad 541 Mg;

Gmina Kisielice- 206,5 Mg;

Gmina Lubawa – 201,856 Mg;

Gmina Barciany – 169,096 Mg;

Gmina  Biskupiec – 167,093 Mg;

Gmina Lidzbark – 127,939 Mg;

Gmina Bartoszyce – 111,894 Mg;

Gmina Kurzętnik – 100,800 Mg;

Gmina Małdyty – 93,433 Mg;

Gmina Jeziorany – 86,700 Mg;

Gmina Wieliczki – 85,984 Mg;

Gmina Działdowo – 85,044 Mg;

Gmina Nowe Miasto Lubawskie – 84,244 Mg;

Gmina Kozłowo – 83,760 Mg;

Gmina Purda – 78,810 Mg;

Gmina Olsztynek – 72,970 Mg;

Gmina Bisztynek – 67,118 Mg;

Gmina Giżycko – 63,515 Mg;

Gmina Rybno – 63,505 Mg;

Gmina Płoskinia – 58,920 Mg;

Gmina Gietrzwałd – 57,530 Mg;

Gmina Iława – 55 Mg;

Gmina Elbląg – 51,901 Mg;

Gmina Szczytno – 51,901 Mg;

Gmina Pasłęk – 50,028 Mg.

Accessibility Toolbar