W 2024 roku ponad 854 tys. zł przeznaczyliśmy na usuwanie azbestu

Od początku lutego 2024 roku na Warmii i Mazurach realizowany jest program „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gmin przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”.

Program obejmuje działania w zakresie zbierania, transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest powstających w gospodarstwach rolnych. Gminy pełnią w nim rolę pośredników, wspierając właścicieli i posiadaczy obiektów budowlanych na swoim terenie. Ostatecznymi beneficjentami są uczestnicy Działania A1.4.1 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, którzy otrzymali i rozliczyli środki na realizację inwestycji za pośrednictwem Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Po ponad roku działania programu Fundusz przyznał już 1 272 709,43 zł, co stanowi ponad 63 proc. dostępnych środków (2 mln zł). Wiele gmin sprawnie rozlicza wcześniejsze umowy i składa kolejne wnioski o dofinansowanie. W 2024 roku WFOŚiGW w Olsztynie podpisał z gminami 24 umowy na kwotę 845 034,78 zł. W tym roku podpisano 6 kolejnych umów. Zachęcamy do dalszego udziału w programie i wspólnej pracy na rzecz bezpiecznego usuwania azbestu!

Accessibility Toolbar