Usuwanie azbestu – ponad 700 tys. zł do wykorzystania!

Trwa nabór wniosków w ramach programu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gmin przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”. Środki można wykorzystać do 30 czerwca 2025 r., a kwota do wykorzystania wynosi 700 tys. zł.

Program realizowany jest w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest – część 2 i obejmuje zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych.

Warunki dofinansowania:

– dotacja do 100% kosztów kwalifikowanych

– 700 zł za każdą tonę unieszkodliwionych odpadów

– dofinansowanie do 500 m² powierzchni dachu

Jak złożyć wniosek?

Wnioski należy składać w Generatorze Wniosków LSI: lsi.fundusz.olsztyn.pl

Wniosek powinien zawierać:

– harmonogram finansowo-rzeczowy zadania,

– aktualne zaświadczenie z Urzędu Marszałkowskiego o wywiązywaniu się z należnych opłat za korzystanie ze środowiska (ważne 3 miesiące),

– oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej i formularz pomocy de minimis (jeśli dotyczy),

– wstępny wykaz nieruchomości (załącznik nr 1 do regulaminu).

Pełna dokumentacja programu:

Regulamin programu

Zapraszamy gminy do składania wniosków i wspólnej pracy na rzecz czystego środowiska!

Accessibility Toolbar