Usuwanie azbestu – ponad 700 tys. zł do wykorzystania!
Trwa nabór wniosków w ramach programu „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gmin przy wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”. Środki można wykorzystać do 30 czerwca 2025 r., a kwota do wykorzystania wynosi 700 tys. zł.
Program realizowany jest w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest – część 2 i obejmuje zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych.
Warunki dofinansowania:
– dotacja do 100% kosztów kwalifikowanych
– 700 zł za każdą tonę unieszkodliwionych odpadów
– dofinansowanie do 500 m² powierzchni dachu
Jak złożyć wniosek?
Wnioski należy składać w Generatorze Wniosków LSI: lsi.fundusz.olsztyn.pl
Wniosek powinien zawierać:
– harmonogram finansowo-rzeczowy zadania,
– aktualne zaświadczenie z Urzędu Marszałkowskiego o wywiązywaniu się z należnych opłat za korzystanie ze środowiska (ważne 3 miesiące),
– oświadczenie o otrzymanej pomocy publicznej i formularz pomocy de minimis (jeśli dotyczy),
– wstępny wykaz nieruchomości (załącznik nr 1 do regulaminu).
Pełna dokumentacja programu:
Zapraszamy gminy do składania wniosków i wspólnej pracy na rzecz czystego środowiska!