Azbest. Przedłużenie terminu naboru wniosków

Do 31 grudnia 2024 roku można składać wnioski w ramach „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest – część 2”. Do wykorzystania na Warmii i Mazurach jest jeszcze 1,2 mln zł.

Konkurs realizowany jest w ramach Programu Priorytetowego NFOŚiGW pn.: „Ogólnopolski programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest – część 2 Przedsięwzięcia w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest realizowane w gospodarstwach rolnych”. WFOŚiGW w Olsztynie nabór wniosków rozpoczął 5 lutego 2024 roku. Do chwili obecnej wykorzystano 800 tys. zł. Z uwagi, że alokacja w programie wynosi 2 mln zł, to do wykorzystania pozostało jeszcze 1,2 mln zł. Środki można przeznaczyć na zadania w zakresie zbierania, transportu oraz unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych należących do beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

W ramach programu przewidziane jest dofinansowanie w formie dotacji do 100 proc. kosztów kwalifikowanych, który za 1 tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest wynosi 700 zł.

Fundusz zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia naboru lub unieważnienia Programu z przyczyn od niego niezależnych. Wnioski należy składać wyłącznie elektronicznie w Systemie Wniosków – liczy się data wysłania Wniosku w Systemie. Wnioski, które wpłyną po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informujemy również, iż terminy zakończenia naborów mogą ulec zmianie lub też nabór wniosków może zostać wstrzymany, o czym będą Państwo informowani poprzez stronę internetową www.wfosigw.olsztyn.pl.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu można uzyskać u koordynatora projektu:

 Maja Florek tel. (089) 522-02-18,

e-mail: m.florek@fundusz.olsztyn.pl

Accessibility Toolbar