Podpisano umowy dofinansowania usuwania azbestu

Młynary i Barczewo to kolejne samorządy, które włączyły się w działania związane z usuwaniem azbestu ze swojego terenu. W siedzibie WFOŚiGW w Olsztynie podpisano umowy dofinansowania dotyczące realizacji tych zadań.

Gminy: Młynary i Barczewo są jednym z kilkudziesięciu samorządów, które zdecydowały się na podjęcie działań związanych z usuwaniem azbestu. Do końca 2017 roku z naszego regionu zniknie ponad 7,1 ton groźnego minerału. W gminie Młynary akcja przeprowadzana jest już po raz piąty. Azbest zostanie usunięty z 14 nieruchomości w gminie. W sumie zutylizowane zostanie 38 ton minerału. Całkowity koszt utylizacji szacowane jest na 23 tys. zł,  z czego ponad 9 tys. zł do dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Z kolei z gminy Barczewo zniknie ponad 58 ton azbestu z 12 dachów domków jednorodzinnych.

– Wcześniej brakowało zainteresowania ze strony mieszkańców tym tematem – przyznaje Lech Jan Nitkowski- burmistrz Barczewa. – Jednak publikacje w prasie sprawiły, że ludzie zaczęli się tym interesować i wyrazili chęć bezpiecznego pozbycia się eternitu ze swoich dachów.

Akcja usuwania azbestu z naszego regionu rozpoczęła się w 2011 roku. W ciągu 6 lat z Warmii i Mazur zniknęło ponad 20 tys. ton groźnego minerału.

Fot. Grzegorz Siemieniuk

Accessibility Toolbar