Dwie pierwsze umowy na usuwanie azbestu podpisane — dodatkowe środki dla gmin Kozłowo i Janowo!
Z przyjemnością informujemy o podpisaniu dwóch pierwszych w tym roku umów na dofinansowanie działań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz dodatkowych projektów służących ochronie środowiska i zdrowia mieszkańców Warmii i Mazur.
Gmina Kozłowo zrealizuje zadanie polegające na usunięciu i unieszkodliwieniu ponad 131 ton odpadów zawierających azbest z 64 nieruchomości. Wartość całkowita projektu wynosi ponad 98 tys. zł, z czego dotacja z WFOŚiGW w Olsztynie to niemal 79 tys. zł.
To nie jedyne wsparcie, jakie otrzymała gmina. Kozłowo pozyskało również środki na działania związane z usuwaniem inwazyjnej rośliny — barszczu Sosnowskiego. Koszt zadania wyceniono na 15,5 tys. zł, z czego 12 tys. zł to dotacja z WFOŚiGW w Olsztynie. Inwazyjna roślina zostanie usunięta z 6 miejsc na terenie gminy o łącznym obszarze ponad 3 ha.
Gmina Janowo przeprowadzi działania związane z usunięciem ponad 87 ton azbestu z 33 nieruchomości. Całkowity koszt zadania szacowany jest na ponad 65 tys. zł, a wysokość udzielonego dofinansowania wynosi ponad 52 tys. zł.
Dodatkowo Gmina Janowo zrealizuje projekt opracowania „Programu ochrony środowiska dla Gminy Janowo na lata 2026–2030 z perspektywą do 2035 r”. Dokument ten będzie kluczowym narzędziem planistycznym i strategicznym w zakresie lokalnej polityki ekologicznej. Obejmie diagnozę stanu środowiska, identyfikację zagrożeń, wyznaczenie priorytetowych celów i działań oraz konsultacje społeczne z mieszkańcami i interesariuszami. Koszt realizacji projektu to 15 tys. zł, z czego 13,5 tys. zł pochodzi ze środków Funduszu.
To kolejne ważne działania na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego, bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju gmin Warmii i Mazur.









