Lidzbarskie placówki przystępują do Funduszu Ekologii
Kolejne szkoły z regionu Warmii i Mazur zaangażowały się w działania na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. W ramach Funduszu Ekologii w Lidzbarku Warmińskim realizowane będą dwa wyjątkowe projekty, które łączą edukację ekologiczną z działaniami integrującymi lokalne społeczności. Obie placówki otrzymały po 8 tys. zł dofinansowania.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Ignacego Krasickiego w Lidzbarku Warmińskim
Placówka zrealizuje projekt mający na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat kluczowych wyzwań środowiskowych oraz praktycznych sposobów ich rozwiązywania. W ramach projektu odbędą się: warsztaty tematyczne, seminaria z udziałem ekspertów, spotkania z lokalnymi aktywistami, interaktywne gry terenowe, konkursy oraz warsztaty technologiczne promujące ekologiczne rozwiązania.
Projekt skierowany jest do szerokiego grona odbiorców, w szczególności dzieci i młodzieży. Działania te będą wspierane przez tradycyjne i nowoczesne środki przekazu, takie jak media społecznościowe, plakaty, ulotki oraz lokalne media.
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Lidzbarku Warmińskim
Placówka zrealizuje projekt polegający na zakupie i montażu: naukowej, magnetycznej tablicy edukacyjnej o tematyce ekologicznej, interaktywnego urządzenia do zabawy, imitującego kuchnię, dostosowanego do całorocznego użytku i dostępnego również dla osób z niepełnosprawnościami.
Te innowacyjne narzędzia edukacyjne będą wspierać działania na rzecz przeciwdziałania emisjom, promowania odnawialnych źródeł energii, ochrony środowiska oraz gospodarki wodnej. Ważnym elementem projektu jest także zaangażowanie rodziców uczniów w montaż urządzeń, co dodatkowo zacieśni więzi lokalnej społeczności wokół wspólnego celu, jakim jest troska o środowisko.
Podpisanie umowy
Umowę dofinansowania podpisano we wtorek 17 grudnia w siedzibie WFOŚiGW w Olsztynie. Dokument sygnowali: Bartosz Nowicki- Prezes Zarządu WFOŚiGW w Olsztynie, Jacek Wiśniowski -burmistrz Lidzbarka Warmińskiego i Elżbieta Lasowy- skarbnik miasta.